2019. december 14., szombat

Pulykacombok zöldségekkel




Pulykacombokat sütöttem,mellé cukkini,babyrépa,püré,,,gyümölcsök.
A combok kicsik voltak --így 3db-t sütöttem--finom lett.
A babyrépa pedig a kedvencem lett...érdemes kipróbálni.





Hozzávalók:
  • 3db kisméretű pulyka felsőcomb
  • pulyka fűszerkeverék,tarkabors,chilidara
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 szelet házi füstölt szalonna
  • 1 zacskó babyrépa--mirelit
  • 2 kis cukkini --hasábra vágva
  • 4 krumpliból püré---vajjal,tejföllel kikeverve
  • szines gyümölcsök,zsályalevél
A pulykákból kiszedem a csontot--bevagdosom--kiterítem,fűszerezem--a mélyedésekbe fokhagyma és szalonna kerül.Kivajazott tepsibe helyezem ,bőrével lefele...mellé dobok még fokhagymát,zsályalevelet..fél pohár vizet....majd lassú tűzön sütöm.Amikor puhul,megfordítom.
Pirosra sütöm,állandó locsolgatás mellett.
Közben elkészül a krumplipüré.A baby répát 5 percet főzöm,leszűröm.Fokhagymás vajon rázogatva sütöm,ízesítem--melléteszem a zsályalevelet....kiszedem.Ebben az edényben ---kevés olaj hozzáadása mellett a cukkinit jól megpirítom,ezt is ízesítem.
Tálaláskor a pulykacombokat egy nagy tálra teszem,körberendezem a babyrépát,cukkinit,
pürét is oda kanalozom kis kupacba.
Tetejére mandarint,friss zsályalevelet teszek,ha van szőlő és gránátalma az is mehet rá.
Gyümölcsök nemcsak jól mutatnak,hanem finomak is.




Kívánok jó étvágyat...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése