2016. július 18., hétfő

Kerti partyhoz..puliszkagombóc,petrezselymes lecsó

Itt a grillszezon,bográcsozás---sokszor a köretek okoznak gondot.Mindenkinek megvan a saját kis forgatókönyve...mihez--mit készít.
Most bővíteném a köretek sorát... vegáknak is ajánlott!
Kétféle lehetőséggel,hangsúly a puliszkagombócon van,mert a puliszka innen sem hiányozhat.
A másik nélkülözhetetlen az olaszos petrezselymes lecsó...a gombócokat erre tettem....együtt isteni.....maradék gombócot pedig külön,tejföllel kicsit meglocsolva...szaftos étkekhez .
http://marizei.blogspot.hu/2013/11/petrezselymes-lecso.html
Ezt a túrós változatot olvastam,kicsit átalakítottam.


Hozzávalók a puliszkagombóchoz:

  • egy bögre kukoricadara /2 dl/
  • fél kg tehéntúró...lehet keverni juhtúróval
  • 3-4 aszalt paradicsom
  • 4 tojás
  • 10-15 fekete olivabogyó
  • 3-4 kanál parmezán sajt
  • 1 zacskó baby spenót
  • só,bors,oregano,metélő
  • kevés tejföl
  • vegyes magok
A kukoricadarát,túrót,sajtot,tojást jól összedolgozom,hűtőbem tartom fél napot,majd hozzáadom az aszalt paradicsomot,szeletelt olivabogyót és az összevagdalt babyspenótot,ízesítem....gombócokat formázok.
Nagy edényben vizet forralok és a gombócokat kifőzöm,ha feljön a víz tetejére készen is van,szűrőkanállal kiszedem,lecsepegtetem... és a petrezselymes lecsó tetejére rendezem.
A maradékot pedig külön tálra ,tejföllel,olajbogyóval,aszaltparadicsommal,zőldfűszerekkel,
magvakkal megszórva tálalom. Szaftos húsokhoz..pörköltekhez isteni.





Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése