2021. május 19., szerda

Gombás karaj...sült krumplival

 A karaj ,sütés szempontjából kényes,könnyen előfordulhat,hogy száraz lesz.Most egyben sütöttem,nagyon finom lett.Természetesen megtűzdeltem,kérgesítettem,így vajpuha a végeredmény.

Vendégvárónak is tökéletes.

Elnézést, nincsenek részfotók az elkészítésről.







Hozzávalók:

1kg karaj egyben

só,bors ,fűszerkeverékek,mustár

6-7 gerezd fokhagyma

házi füstölt szalonna

1 dl száraz fehérbor


60-70 dg gomba

1 hagyma

2 kanál sűrített paradicsom

só,bors,pirospaprika,oregano

fél pohár tejföl ,kanál liszttel laza habarás

1 kg krumpli


A karajt körbe megtűzdelem a fokhagymával és a csíkokra vágott szalonnával..Befűszerezem,mustározom,picit befújom olajjal és jól megmasszirozom. A hust spárgával  betekerem,hogy szép formás legyen. Sütéskor teflonos edényben,olajon kérgesítem,körbe-körbe,majd sütőbe teszem fólia nélkül kb.20 percre 180 fokra.Utána tepsibe mellé a kisült olajat ,fokhagymát,bort.Fóliával befedem és puhára sütöm,majd fólia nélkül pirítom.Ha készen van félre teszem- leszedem a spárgát.

Elkészítem a gombapörköltet.Olajon pirítom a hagymát,fokhagymát,majd pirospaprikát rátéve pörköltalapot készítek,ízesítem ,paradicsompüré is belekerül--beforralom.Hozzáadom a megtiszított ,nagyobb darabokra szelt gombát,puhára főzöm.Ennek nem kell sok idő,majd behabarom.

Közben elkészítem a köretet.A krumplit megtisztítom és négybe vágom,megfőzöm--nem egész puhára.Leszűröm ,majd forró olajban megsütöm.

Tálaláskor a karajt felszeletelem,leöntöm a gombás pörkölt felével.Tetejére friss petrezselymet szórok.Mellé a kisűlt krumpli kerül.a A gombás szaft másik felét külön tálkában teszem oda.





Jó étvágyat kívánok...MARI



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése