2014. július 24., csütörtök

Citromos lime-os baracklekvár

Baracklekvárt sokféleképpen lehet készíteni,ezt a blogokban is olvashatjuk.
Én egy kicsit eltértem a hagyományostól,kevesebb cukorral,citrommal,lime-vel
ízesítettem .Így pikáns lekváram lett. Megkóstoltuk --finom.





Hozzávalók:

  • 3 kg tisztított sárgabarack
  • 1.5 kg cukor
  • 1 db lime karikázva
  • 1 db citrom karikázva
  • 1 zacskó dzsemfix
A tisztított sárgabarackot félbevágom,nemcsak a puhát,hanem kicsit
keményebbeket is,lecukrozom,állni hagyom fél napot,időnként kavarok egyet rajta.
Felteszem főni,beleteszem a citromot,lime-ot,lassú tűzön főzöm,kevergetem.
Amikor puha,darabos,hozzáadom a dzsemfixet--előírás szerint.
Amíg főzőcskézem a lekvárt,előkészítem az üvegeket,kimosva,kifőzve,kiszárítva
sorakoztatom.
A forró lekvárt beleteszem az üvegekbe,cellofán,patentzár...és fejre állítom
negyed órát.Utána bélelt  kosár--bele az üvegek,takaróval letakarom és hagyom kihűlni.
Majd végső helyére sorakoztatom a kamra polcán.
Megkóstoltuk,pikáns íze van,nem szeretjük a túl édes lekvárokat.
Nem romlik meg,bár tudom--kevés cukor van benne.

Kívánok jó étvágyat....Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése