2018. szeptember 30., vasárnap

Fügelekvár

Fügéről egy pár szót.....sok mindenre jó....Ca tartalma miatt csonterősítő....mivel rostokban gazdag emésztést segíti...édesítő.... most már  sok helyen termesztik.
Én kaptam egy adagot,megenni sok volt...kipróbáltam lekvárt készítettem belőle.
Elkészítése--egyszerű,gyors.


Hozzávalók:

  • 1.5 kg füge...jó érett legyen
  • 20 dg cukor
  • fél lime karikázva,másik fele kinyomva
  • 3 vaniliás cukor
  • fél kanálnyi rozmaring
A fügének a szárát levágtam,megmostam...majd négybe vágtam.Zománcos edényben a cukorral összedolgoztam,állni hagytam fél napot. Forralás után lassú tűzön pötyögött kb. fél órát,majd a vaniliás cukrot,rozmaringot,limet  is hozzáadtam,egyet forrt és kész...turmixoltam.
Sterilezett üvegbe tettem--tartósítószer nélkül---lezártam,fejre állítottam kb.5 percre,majd száraz dunszt.
Ebből a mennyiségből két üvegecske lett.
Kipróbáltam.....íze finom lett...a rozmaring,lime is adott egy különös ízt...ugy gondoltam,hogy esetleg pici csípőst hozzá adva sült mellé pikáns,érdekes lesz.


Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése