2017. január 15., vasárnap

Pikáns lapocka,zacskós zöldség,csicseri sütve

 A mai ebéd elég kacifántosra sikeredett.Tegnap előhalásztam egy lapockát a fagyiból,elő is készítettem ,mára.Először csak befűszereztem,aztán gondoltam egyet,csináltam egy komoly mélyedést,csak azért ,ha beleteszek valamit nem lesz olyan száraz.Ez a valami kis sajt,hagyma,kolbász összevágva ,zöldfűszerek, máris megoldódik,hogy ízesebb legyen a húsom.
Bacon is volt... meg egyebek........







Hozzávalók:
  • 60 dg lapocka,fűszerezve sertés keverékkel
  • 3 db kockasajt
  • 1 db hagyma kockázva
  • 4 szelet paprikás szalámi,apróra kockázva
  • fűszerek,oregano,metélőhagyma
  • 2 zacskó bacon
  • 1 db nagy zöldalma
  • vaj
mártáshoz
  • 2 kanál tejföl.fél kanál liszt
  • 1 kanál tormás mustár
  • chili dara
köret--zacskóhoz:
  • 3 krumpli ,négybe vágva
  • 2 sárgarépa félbe vágva
  • 4 szelet zeller
  • fél kaliforniai paprika
  • krumpli fűszerkeverék+olaj
csicseri saláta:
  • 1 üveg csicseriborsó konzerv,leszűrve,átmosva
  • 1 fej hagyma,kockázva
  • olaj
  • só,bors,római kömény,petrezselyem
  • fehér balzsamecet
A húst fűszereztem,mélyedést vágtam ,megtöltöttem a sajt,hagyma ,szalámi,fűszerkeverékes masszával,majd szorosan baconba tekertem.
Agyagedényt vastagon megkentem vajjal,beletettem a göngyöleget,tetejére is tettem vajdarabokat,fél pohár vizet öntöttem mellé ,tetejére fólia...mehetett a sütőbe.Amikor puhult levettem a fóliát mellétettem még egy hagymát felvágva és a zöldalmát körbe.Pirosra sütöttem.
Amikor készen volt ,átemeltem egy másik tálaló féle edényre,mellé a sült zöldalma.

A sütőedényben elkevertem a tejfölös,lisztes cuccot,forraltam egyet fűszereztem és adtam hozzá egy kis tormás mustárt, csipős chilidarát...eredmény..isteni mártás lett.

Sütőzacskós zöldségek is gyorsan elkészültek,fűszeres olajban megforgatva tettem a zacsiba,lezártam,sütöttem,végén felvágtam a zacskót így készre pirult.

Csicserisalátát már régen akartam,most úgy éreztem itt az idő.
Roppant egyszerű.Leszűrtem,majd átmostam az üveges csicserit,és az olajon párolt hagymával sütöttem,sóztam,borsoztam,római köménnyel még megbolondítottam,fehér balzsamecettel savanyítottam,végül petrezselyemmel szórtam meg.

A sült húst a zöldségekkel,csicserivel,mártással tálaltam. Nagyon finom ízvilág kerekedett ki.

















Jó étvágyat kívánok..MARI

 






1 megjegyzés:

  1. Nyálam csorog már megint ! Egyenként is 1-1 etél ,de így együtt lakoma !Köszi .Puszi

    VálaszTörlés