2017. március 22., szerda

Egy kis palacsinta

Palacsinta az egyik legnépszerűbb,legkönnyebben elkészíthető nasi. Mindenkinek megvan a saját receptje....nekem is.
Millió változat létezik...bármivel tölthető.
Régóta akartam ezt a változatot...finom lett,máskor is jöhet.





Hozzávalók:

  • 30 db palacsinta...mindenkinek a sajátja...3 tojás,liszt,tej,buborékos víz,reszelt citromhéja,pötty só,vaniliás cukor,olaj is a tésztába
  • Töltelékhez:
  • 500gr túró
  • fél lágy vaj
  • 4 tojás
  • 150 gr porcukor
  • citrom reszelt héja
  • pici rum
  • mazsola--izlés szerint
Öntethez:
  • 2 tojás 3-4 kanál porcukor
  • 2 vaniliáscukor
  • 2 dl tej
Palacsintát kisütöm.
Töltelékhez...tojást kettéválasztom.Fehérjét pötty sóval keményre verem.a vaj kétharmadával a porcukrot,sárgáját habositom a túróval,citromhéjjal,mazsolával,majd óvatosan keverem a habbal.
Öntetnél.. tojást a porcukorral,vaniliással tejjel ...habosra keverem.....
A palacsintákat megtöltöm,kettévágom és kivajazott laposabb jénaiba sorakoztatom vágott felével felfelé...egymásra támasztva.Sütés előtt leöntöm az öntettel,aranybarnára sütöm kb.20 percet...5 percig pihentetem,majd megszórom porcukorral.
Áfonyával megszórom.Ha nincs akkor mandaringerezdekkel díszítem.
Ízlés szerint tejszínhab is jöhet...nekem nem,mert nagyon finom,könnyű,beszívja az öntetet..







Jó étvágyat kíván...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése