2013. november 28., csütörtök

Petrezselymes "lecsó"

A lecsó a klasszikus étkeink egyike.Számtalan variációja létezik nálunk és külföldön egyaránt.
Az én petrezselymes lecsóm --olasz unokatesómtól származik.Nagyon megkedveltük,mert 
nemcsak köret lehet,hanem pirítóssal előétel , hidegen-melegen egyaránt.
Hozzávalók:
  • 2-3 db színes kaliforniai paprika kockázva
  • 3-4 db lila hagyma cikkekre vágva
  • 2-3 kis cukkini kockázva héjával
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 db paradicsom héja nélkül kockázva
  • kb. 4-5 dl paradicsompüré
  • só, durva bors színes, oreganó
  • egy pötty cukor,balzsamecet
  • 1 nagy csokor petrezselyem
  • olaj
Wookban készítem. A hagymát olajra dobom ,sózom--párolom ,majd a fokhagyma
következik,paprika,cukkini,paradicsompüré.Egy pötty cukrot teszek bele-ezzel selymesebb
lesz az étel.Végül a kockázott paradicsom .Ízesítem oreganóval ,ízlés szerint csípős krémmel,
balzsamecettel.
Amikor készre párolódott belekeverem a fele petrezselymet..tálaláskor pedig a másik adagot.
Készítettem úgy is,hogy a paprikát egészben megsütöttem sütőlapon,héját lehúzom...és 
készítem tovább.Arra kell ügyelni ,hogy a zöldségek ropogósak maradjanak!!
Jó étvágyat kívánok...Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése