2016. június 13., hétfő

Vegyes pörkölt zúzával,pulyka hússal....tésztával

Olyan ételt próbáltam összehozni,amit esetleg bográcsozásnál is lehet főzni.
Zúzát nagyon kedveljük,csak most kacsazúzát kaptam...kellett hozzá még valami ,így a pulyka apró húsra.... ill.nyesedékre  esett a választás.
Pörköltnek írtam,de egy kicsit eltér az alaprecepttől,belecsempésztem egy kis sűrített paradicsomot meg babérlevelet...finom lett.






Hozzávalók:
  • 60 dg kacsa zúza ...tisztítva,félbevágva
  • 30 dg pulyka nyesedék
  • 1 szelet házi füstőlt szalonna...kockázva
  • 3 -4 db hagyma kockázva
  • 2 +1 gerezd fokhagyma reszelve
  • fél paprika...kockázva
  • egy paradicsom kockázva,héja nélkül
  • 2 kanál sűrített paradicsom
  • só,bors,csípőskrém
  • pirospaprika
  • 3-4 babérlevél
  • olaj
  • 500gr durum tészta 

A szalonnát pirítom,majd olajat hozzáadva, a hagymát ,fokhagymát aranysárgára párolom,paprikát,paradicsomot is hozzáteszem....pár percet együtt főzöm.
Az edényt félrehúzom és a pirospaprikával megszórom,keverem,majd a paradicsompüré,zúza kerül bele.Sózom,borsozom...babért is beleteszem,pohárnyi vizet,fedő alatt főzöm félpuhára,majd a pulyka is belekerül........puhára főzöm.....utolsó 5 percben teszek bele egy reszelt fokhagymát...ezzel jól besűrűsödik.....ha kell még ízesítem.
Közben a tésztát is kifőzöm előírás szerint...majd leszűröm.
A zúzás pulykát tésztával tálalom.





Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése