2017. szeptember 1., péntek

Tárkonyos,vegyes leves..krumpligombóccal


Nagyon szeretjük a zöldségleveseket,mindent bele lehet tenni,gazdagítani lehet különféle gombó
cokkal...zsemle,májas,gombás,krumpligombóccal.....tejfölösen vagy anélkül,tárkonyosan bárhogy.
Most krumpligombóccal készítettem,tárkonyosan...kicsit savanyún...finom volt.








Hozzávalók:

  •  mindenféle zöldség...most sárgarépa,fehérrépa,zeller,krumpli,zöldbab is...kockázva
  • 1 szelet házi füstölt szalonna  kockázva
  • 1 db hagyma kockázva
  • 3 gerezd fokhagyma szelve
  • olaj
  • só,bors,pici házi vegeta, tárkony
  • kevéscitromlé
  • 1 db tejföl,liszt a habaráshoz
  • gombóchoz:1 nagyobb krumplit megfőztem,leszűrtem...krumplinyomóval átnyomtam,hagytam kihűlni.....majd 1 db tojással,sóval,borssal,liszttel összedolgoztam.,apró gombócokat formáltam.
A szalonnát kevés olajon pirítottam,hozzáadtam a hagymát majd a zöldségeket...rövid ideig pároltam,felöntöttem bőven vízzel.Ízesítettem.
Amikor a zöldségek megpuhultak ,az apró gombócokat beletettem,amikor feljöttek,behabartam.Egyet rottyant ,készen is volt...citrommal savanyítottam..


Jó étvágyat kívánok...Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése