2017. november 13., hétfő

Bableves extrákkal


Kicsit elmaradtam receptjeimmel....múlt héten főztem egy ütősebb bablevest..benne pedig,amit a piacon vásároltam.....a friss ,füstölt fél sertés pofát..füllel,orrocskával.....óriás babot....savanyúkáposztát.....igazi ízeket.
Nagyon óvatos voltam a friss füstőlt cuccal,ezért ezt is áztattam,és egy kicsit külön főztem.
Finom ,sűrű levesem lett....ehhez már csak friss kenyér és egy kis tejföl kell.







Hozzávalók: 

  • 30 db óriás bab
  • 60 dg csont nélküli sertés pofahús,füstölt
  • fél kiló savanyúkáposzta,ha kell ki kell mosni
  • 1 hagyma kockázva
  • 1 fehérrépa kockázva
  • 1 szelet zeller kockázva
  • maroknyi tarhonya
  • só,bors,házi vegeta,tárkony
  • 2 kanál paradicsompüré
  • pirospaprikás rántás
  • tejföl

Olajon megfuttatom a hagymát,majd rádobom a répát,fehérrépát,zellert,paradicsompürét,
felöntöm vízzel,ízesítem.A beáztatott füstőlthúst külön edényben főzöm pár percet,majd a 
leveshez adom,a beáztatott babbal együtt.Fedő alatt főzöm,amikor kezd puhulni a bab ,a
káposztát is hozzáadom.Ha megpuhult a husi,a bab ,belefőzöm a tarhonyát,végül paprikás
rántással besűrítem.Nagyon finom,gesztenyés íze van a babnak.
Ízlés szerint lehet tejföllel fogyasztani......elmaradhatatlan a friss ,puha kenyér.












Jó étvágyat kívánok..MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése