2017. november 19., vasárnap

Pulykacomb finom zöldségekkel

Pulykacombocskát    sütöttem...könnyű köretre gondoltam...így lett gomba,cukkini,édes-
burgonya,burgonya....kész is lett --finom lett....röviden.








Hozzávalók:

  • 1kg-os pulykacomb--csontozva
  • pulyka fűszerkeverék
  • 1 szelet házi füstőltszalonna-csíkozva
  • 2 gerezd fokhagyma..szelve
  • 1 hagyma ...cikkekre vágva
  • fél paprika
  • fél paradicsom

  • 2 db cukkini..héjastól--kockázva
  • 30 dg gomba szelve
  • 2-3 gerezd fokhagyma kockázva
  • 1 kis édesburgonya
  • 2 db burgonya
  • 2 kanál tejföl
  • 1 kanál vaj
  • só,bors,metélőhagyma,oregano
Pulykacombot tisztítom,csontot kiveszem.Majd a  húst kifektetem,bőrével lefele,bevagdosom,
fűszerezem,mélyedésekbe teszem a szalonnacsíkokat,fokhagymát,olajozott tepsibe helyezem,még teszek rá hagymát,paprikát paradicsomot,meglocsolom olajjal,öntök alá
fél bögre vizet.Mehet a sütőbe--először fólia alatt,majd megfordítom és anélkül sütöm pirosra.

A cukkinit,fokhagymával forró olajon pirítom,sózom....csak roppanósra...ízesítem sóval,borssal,oreganóval...pötty balzsamecettel.

A gombát is fokhagymával forró olajon pirítom...rövid ideig nagy lángon,majd só,borsbalzsamecet,metélő kerül rá.

A kétféle burgonyát sós vízben megfőzöm,leszűröm,összetöröm,tejföllel,vajjal kikeverem.

A sült húsit gombával,cukkinivel és pürével fogyasztottuk.
Én még szoktam a köretre egy kis balzsamecetkrémet csöpögtetni...mert fincsi.











Kívánok jó étvágyat...Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése