2014. április 5., szombat

Vegyes zöldségleves,petrezselymes nokival....cipóban

Imádom a zöldséglevest,mindent bele lehet rakni,ami van otthon.
Egy galuskával pedig gazdagabbá tehető.Bográcsos versenyeken
többször tálaltunk cipóban,most gondoltam egyet,ugyan nem bográcsozom,
de a levest ebbe tette.Sikere volt.
Vettem nagyobb méretű zsemlét,levágtam a "kalapját",kivájtam a belsejét,
sütőben  jól kiszárítottam---keményre. Így a leves megmarad benne.


Hozzávalók:..családi adag.
  • 25 dg gomba...tisztítva szeletelve
  • 3 db sárgarépa  ... karikázva
  • 1 db fehérrépa  ...karikázva
  • 1/2 zeller...kockázva
  • 2 zeller levele  vágva
  • fél zacskó zöldborsó
  • 1 hagyma  kockázva
  • 2 gerezd fokhagyma felvágva
  • petrezselyem
  • 1 kanál olaj
  • csapott evő liszt
  • pirospaprika
  • 1 tojás
  • liszt a nokihoz
  • só,bors,vegeta
A hagymát olajon megfonnyasztom,hozzáadom a fokhagymát,2 keverés és a zöldségek jönnek.
Kb.5 percet párolom,a lisztet rászórom,majd a pirospaprikát,felöntöm kb.2 liter vízzel.
Ízesítem s,bors,vegeta.....fedő alatt lassan megfőzöm.
Közben elkészítem a nokit. 1 tojást felverek,sózom,hozzáadom a petrezselymet,lisztet,kikeverem.
Az elkészült levesbe szaggatom a nokit.....pár percet forr ,készen is van.
A levest a cipóban tálalom.Lehet hozzá tejfölt is adni.





Jó étvágyat kívánok...Mari






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése