2014. december 10., szerda

Zúza-puliszka-tarhonya!

Nem tudtam milyen címet adjak a receptemnek,majd eldől.
Nagyon  sokszor csak nézegettem a kacsazúzát,de most csodaszépet találtam.
Az,hogy mi lesz a végeredmény....menet közben dőlt el.
Mindenesetre megszületett egy babérleveles,zöldséges pikáns zúza---nem pörkölt--finom
köretekkel.
Válogassatok!!



Hozzávalók:
  • 70 dg kacsazúza
  • 1 szelet házi füstölt szalonna kockázva
  • 1 hagyma reszelve
  • 3 gerezd fokhagyma reszelve
  • 2 közepes sárgarépa reszelve
  • fél zeller reszelve
  • fél pohár vörösbor
  • 4-5 evőkanál sűrített paradicsom
  • 4-5 babérlevél
  • csípőskrém,só,bors vegeta
Olajon kiolvasztom,pirítom a szalonnát,majd hozzáadom a lereszelt zöldségeket,hagymát,
fokhagymát,sárgarépát,zellert.
Kevés vizet,majd a paradicsomlevet,bort is hozzáadom,babérlevelet szintén.
Sózom,borsozom,egy kis vegetát is szórok hozzá,kb,10 percet párolom,majd a zúzát is hozzáadom.Fedő alatt puhára főzöm,ha kell vizet is adok hozzá.ha készen van,reszelek rá egy gerezd fokhagymát,egyet rottyantom,és készen is van.

Bögrényi kukoricadarából puliszka--amikor elkészült,fél fej lilahagyma belekockázva,egy kanálnyi vajjal kikeverve..só,bors ízesítéssel.Puliszkareceptet megtaláljátok a blogon.
Bögrényi tarhonya...olajon pirítva,majd puhára főzve...sóval,borssal ízesítve.



Tálaláskor lehet puliszkával vagy tarhonyával tálalni.Én puliszkára esküszöm.
Céklával tálaltam.

Jó étvágyat kívánok...MARI


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése