2014. december 20., szombat

Csontleves

Csontleves készíthető karajcsontból,marhacsontból,velőscsontből....stb.
Nagyon finom levest lehet varázsolni--bele tészta,gombóc ki hogy szereti.
Most jó húsos karajcsontból főztem sok zöldséggel.




 Hozzávalók:

  • 1 kg húsos karajcsont
  • 4 db sárgarépa
  • 2db fehérrépa
  • fél zeller
  • fél karalábé
  • 1 paprika 
  • fél paradicsom
  • zellerlevél
  • petrezselyem
  • só,bors,vegeta
  • fél zacskó csigatészta


A csont és húsleveseknél nem mindegy hogy hideg vagy meleg vízbe teszik oda főni.
Örök vitatéma lehet ki mire esküszik.Én először hideg vízben ,majd forróban mosom át.
Langyos vízbe teszem oda ,ha felforrt leszedem a habot,majd félóra után a zöldségeket
hozzáadom.Ízesítem,lassú tűzön készre főzöm.
Lezárom a gázt ,félreteszem,majd fél pohár hideg vízzel felöntöm---lassan lecsapódik minden .
A zöldségeket,és a csontot tálra rendezem,díszítem.
A tésztát forró vízben kifőzöm,hideg vízzel leöblítem.
Levesestálba teszem a tésztát és rászűröm a csillogó ,aranysárga levest.




Jó étvágyat kívánok...MARI



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése