2015. augusztus 19., szerda

Cukkinilekvár--mandula ízesítéssel.


Sorra cukkinis ételeket teszel föl.......hiába szezonja van.
Több gasztrobloggernél olvastam a cukkinilekvárról,hát elkészítettem az én változatomat. 
Nem gondoltam volna,hogy ilyen finom lesz.Én még husik mellé is ajánlanám.







Hozzávalók:

  • 2 kg tisztított cukkini...közepes méretű
  • 25 dg cukor
  • 1 vaniliás cukor
  • 1 teáskanálnyi fahéj
  • fél citrom karikázva
  • kávéskanálnyi mandula aroma
  • fél zacskó befőtt tartósító
A cukkinit lereszelem,cukorral,fahéjjal,vani cukorral,citrommal összekeverem ,pohárnyi vizet öntök alá--főzöm.Egy pötty sót teszek hozzá,igy jobban kijön a cukkini íze.
Lassú tűzön nem kell fél óránál több főzés,hozzáadom a mandula aromát,majd a tartósítót.
Pár percet rottyan. Pürésítem. Melegem üvegekbe teszem...száraz dunszt...polc.
Mandulától különösen érdekes ízt kapunk.




Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése