2016. október 27., csütörtök

Tormás,tárkonyos leves.

Szeretem a különleges ételeket,kísérletezéseket ha kell.
Ezt a tormás levest először egy vendéglőben ettem,nagyon ízlett, igyekeztem lemásolni.
Lehet készíteni vadhúsból,sertésből,libából.......szerintem vadból  legfinomabb.





Hozzávalók:

  • 60dg sertéscsülök.....kockázva
  • 1 szelet házi füstőlt szalonna
  • 2 db hagyma kockázva
  • 2 gerezd fokhagyma szelve
  • 3 db sárgarépa kockázva
  • 1 db fehérrépa kockázva
  • 1 tojással,liszttel pici füstőlt sajttal ---galuska
  • 1 főzőtejszínes lisztes habarás
  • 2-3 kanálnyi tejszínes torma
  • só,bors,vegeta,tárkony.
A készítendő fazékban olajon kisütöm a szalonnát,kiveszem.Ebben az olajos zsírban megfuttatom a hagymát,fokhagymát ,picit sózom.Hozzáadom az előkészített húst,fehéredésig kevergetem,majd a zöldségeket,párolom,majd bőven felöntöm vízzel,ízesítem,puhára főzöm.
Közben elkészítem a galuskát,beleszaggatom a levesbe,tejfölös,tormás habarással készre főzöm,tárkonyt is beleszórom.
Nagyon finom az íze,a torma íz csak diszkréten legyen érezhető.
Ízlés szerint még egy kis citromlével is lehet savanyítani.




Jó étvágyat kíván...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése