2017. február 26., vasárnap

Húsleves cérnametélttel,főtt hús kétféle mártással.

Az egyik legfinomabb húsleves marhahúsból készül.Nagyon finom rostélyosom volt.
Főtt husihoz én a paradicsommártást szeretem,a család többi tagjai pedig a hagymamártást...
kevéske krumplival.Szóval így lett mindkettő......








Hozzávalók:

Leves:
  • 2 szelet marha levesnek való---rostélyos
  • 4 db sárgarépa félbevágva
  • 2 db fehérrépa félbevágva
  • fél zeller
  • 1 hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 paprika
  • 1 paradicsom...héja nélkül
  • zellerlevél ha van,vagy zellerszár
  • 1 kisebb krumpli...egészben
  • káposzta,kelkáposzta csík
  • só,10 szem bors vegyes,kevés vegeta/házi/
  • cérnametélt
Paradicsommártás:
  • 1 üveg sűrített paradicsom
  • olaj
  • liszt
  • só,cukor vagy mesterséges ízesítő
  • pici csípős 
Hagymamártás:
  • 2 fej hagyma,kockázva
  • liszt
  • 1 kis pohár tejföl
  • só,bors,pötty ecet,pötty cukor
Krumpli:
  • 3 szem krumpli kockázva
  • olaj

A megmosott húst hideg vízben oda teszem főni.Ha felforrt,leszedem a habot,beleteszem a zöldségeket,ízesítőt...lassú tűzön puhára főzöm.Elzárom a gázt..és egy fél pohár hideg vizet öntök rá.
Tésztát sós vízben kifőzöm. Levest leszűröm.

Közben elkészítem a mártásokat.

Paradicsommártás.....olajon megpirítom a lisztet,pici pirospaprikát is teszek rá,felöntöm kevés vízzel és a paradicsompürével...ízesítem...Ha cukorral készítem,akkor egy pici cukrot karamelli
zálok,és utána liszt stb.
Forralom egyet és készen is van.

Hagymamártás...olajon a hagymát,pici cukorral aranysárgára pirítom,sózom,majd lisztet hozzáadom...öntök rá kevés vizet ,tejfölt...ízesítem,botmixerrel pürésítem.A végén,ha felforrt még pötty ecettel savanyítom egy kicsit.

A kockázott krumplit megfőzöm,leszűröm..Kevés olajon megforgatom.

Tálaláskor lehet a tésztát együtt is a levesben vagy külön tálkában tálalva asztalra tenni.

A főtt húst a zöldségekkel együtt tálalom.....mellé külön-külön a mártásokat és a krumplit.












 Jó étvágyat kívánok...MARI







  •     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése