2017. október 19., csütörtök

Szaftos finomság ...gánicával


Először a gánicáról vagy dödölléről pár szót....még nem készítettem ezt a változatot.
Krumplival,liszttel,szalonnával,hagymával ....isteni köret lett.Magában is tökéletes.
Hogy miért esett a választás a gánicára???
Szaftos csirkeszárnyat,kacsazúzát alkottam...így most  erre csodás köretre gondoltam.





Hozzávalók:

Gánicához.

  • 3 db krumpli...kockázva
  • kb.35 dg liszt
  • 15 dg házi füstölt szalonna,kockázva
  • 1-2 db hagyma kockázva
  • olaj,tejföl
A kockázott krumplit felöntöm vízzel...épp ellepje,sózom...puhára főzöm...a saját levével összetöröm.
A szalonnát külön megsütöm,kiszedem,majd a hagymát pirítom.
A lisztet zsiradék nélkül picit megpirítom,majd a szalonna felével,a pürés krumplival
összedolgozom egy masszává...alatta ég a gáz.
Teflonba a szalonnás zsírba kanállal beleszaggatom,kicsit megpirítom,majd egy jénaiba beleteszem meglocsolom a hagymával ,maradék szalonnával ...tetejére tejföl kerül...sütőbe még jól átforrósítom....készen is van.

Szaftos finomság
  • 1 tálca csirkeszárny,tisztítva,kettévágva
  • 70 dg kacsazúza,tisztítva,félbevágva
  • 2 szelet házi füstölt szalonna kockázva
  • 1 hagyma kockázva
  • 2 gerezd fokhagyma kockázva
  • 3-4 kanál sűrített paradicsom
  • 4-5 babérlevél
  • só,bors,pirospaprika,chilidara
A szalonnát megpirítom,ráteszem a hagymát,fokhagymát...majd a pirospaprikával pörköltalapot készítek....beleteszem a szárnyat,zúzát..hozzáadom a paradicsompürét,kevés vizet....ízesítem....puhára főzöm....sűrű szaftos legyen.
Gánicával tálaltam.





Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése