2014. november 19., szerda

Pacalleves pirítóssal.

A pacalt sokan szeretik,de van  aki nem.Én addig utáltam,míg nem készítettem el.
Az átható intenzív szag az oka,hogy esetleg nem kedvelik.
Az elkészítésnél ,én mindig előfőzöm,ha fagyasztottat veszek azt is.
Ecetes,babérleveles vízben főzöm kb.20 percet.Természetesen többször átmosva,
előtte és utána.Mosás után vágom csíkokra ,ha egyben veszem.
Sokuk ismerete a pacalpörkölttel azonosul,de van ám más is.....csülköspacal,velős
pacal.......................és a kedvencünk az olaszos pacalleves.
A recept az olasz unokanővéremtől van.




Hozzávalók:
  • 1 kg pacal--leírtak szerint tisztítva,csíkozva
  • 2-3 sárgarépa
  • 1 fehérrépa
  • 1 közepes zeller
  • 1 nagyobb hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 paradicsom héja nélkül
  • 6-7 dl sűrített paradicsomlé
  • 2 db lila konzervbab
  • 20dg házi füstőltszalonna
  • 20 dg füstőlt sonka,vagy füstölt főtt tarja
  • 3-4 babérlevél
  • só,bors,ételízesítő
A répát,fehérrépát,zellert,fokhagymát lereszelem,a paradicsomot kockázom.

Szintén kockázott szalonnát olajon pirítom,majd rádobom a  zöldségeket--sózom,párolom
kb.10 percet.Majd a darabolt sonka,vagy tarja   és a pacal...ezzel is egy kicsit főzöm.
Felöntöm a paradicsomlével kb. másfél liter vízzel,beledobom a babérlevelet,ételízesítőt,borsot.
Lassú tűzön puhára főzöm.A babot leszűröm.Kb.egyharmadát kis lével,vagy 2 kanál tejföllel
pürésítem,leveshez adom,ez sűríti be.Felforralom és a többi babot is hozzáadom.
Tejföllel ízesíthető.
Fokhagymás pirítóssal fantasztikus.


Jó étvágyat kívánok ...MARI





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése