2014. november 21., péntek

Hagymás máj.....

A hagymás májnak sok elnevezése van........nekem hagymás máj.....sertésmájból.
Régen,disznóvágások alkalmával készítették.
Édesanyám mindig ezt a változatot sütötte.
Annyi változtattam,hogy a friss kenyér helyett most picit sült krumplival ettük.


Hozzávalók:
  • 60 dg sertésmáj
  • 3 db hagyma csíkokra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma reszelve
  • só,bors,fokhagymapor..pötty oregano,metélőhagyma
  • olaj
  • 4 db héjában főtt krumpli
  • savanyúság--cékla,paprika

A sertésmájat előző este fokhagymaporos tejjel leöntöm--hűtöben pihentetem egy éjszaka.
Amikor készíteni akarom leöntöm róla a tejet---csíkokra vágom--leöblítem--lecsöpögtetem.
Olajon a hagymát párolom,sózom egy kicsit,majd hozzáadom a fokhagymát és a májat.
Ha kell még megöntözöm olajjal,borssal megszórom--puhára sütöm...hozzáadom az oreganót,
metélőt.A végén sózom,fedő alatt pihen egy kicsit.
A héjában főtt krumplit hagyom kihűlni,kockázom és olajon kissé megpirítom.
A májat a fincsi krumplival tálalom...és savanyúsággal.
A legfinomabb puha kenyérrel---jujj,de jól lehet tunkolgatni.

Jó étvágyat kívánok ...Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése