2015. március 13., péntek

Gyors ajvar

Nagyon finom az ajvar, hús mellé vagy  pirítóssal fenséges,de húsokat is szoktam ízesíteni vele.
Most úgy alakult,hogy sehol nem találtam üzletben , ezért gyorsan készítettem ,kis mennyiséget.
Ajvar....Mari módra....





Hozzávalók:
  • 1 padlizsán
  • 1 kaliforniai paprika
  • 2 hagyma-nagyobb  kockázva
  • 4 gerezd fokhagyma kockázva
  • 1 cikk zeller reszelve
  • 1 zellerszára felszelve
  • 3 paradicsom héja nélkül kockázva
  • 4 kanál paradicsompüré
  • kis kévés cukor
  • só,durvabors
  • fél kanálnyi balzsamecet
  • oregano,metélőhagyma
A padlizsánt,kaliforniai paprikát sütőlemezemen megsütöm.Héját leszedem,majd kockázom.
Olajon megpirítom a hagymát,rádobom a fokhagymát,cukrot, paprikát,padlizsánt,zellerszárat,
zellert,paradicsomot,pürét,fűszereket,öntök hozzá fél pohár vizet,puhára főzöm,balzsamecettel
ízesítem.Durvára pürésítem.Hőkezelt üvegbe teszem.Tetejére egy kis olajat öntök,száraz dunszt. 2 üvegecskével lett,ebből a mennyiségből.



Jó étvágyat kíván....Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése