2015. július 10., péntek

Tarja--laskagomba--rizs.

Ebben a nagy melegben nem tudom,hol jobb ételt készíteni-- kint vagy a konyhában.
Én az utóbbit választottam.Gyors és finom kategória.
A laskagombát pedig imádjuk.






Hozzávalók:

  • 6 szelet vékonyabbra vágott tarja
  • só,bors sertés keverék,szemes mustár
  • fél pohár fehérbor
  • 500 gr laskagomba
  • petrezselyem,metélő
  • 3-4 gerezd fokhagyma --szeletelve
  • olaj
  • rizs-fél bögrényi --utasítás szerint megfőzve
A husit nem klopfolom--fűszerezem,majd bekenem a magos mustárral,ha lehet álljon egy kicsit a hűtőben.Én előző nap pácolom.
Egy nagyobb serpenyőben--amiben elfér a hús--olajat forrósítok,mindkét oldalát kérgesítem a tarjának.Hozzáöntöm a fél pohárnyi bort,fedő alatt párolom,majd fedő nélkül a sütőben pirosra sütöm.Kiveszem a serpenyőből--letakarom.
A laskának levágom a keményebb tönk részét--szétszedem,megmosom--óvatosan kinyomom
belőle a vizet... hosszában félbevágom.
Azt az edényt használom,amiben sült a hús....felforrósítom---benne a finom húsi,mustármag maradványok--a fokhagymát dobom bele,majd a laskát--nagy lángon pirítom.
Ízesítem sóval,durva borssal metélővel,petrezselyemmel.Kívánság szerint---balzsamecettel.
Rizst előírás szerint megfőzöm.
A tarját ,rizzsel, laskagombával tálalom.
Fantasztikusan finom,látszik az ízes mustármag--látványra sem utolsó.











Jó étvágyat kívánok...MARI




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése