2016. január 13., szerda

Karfiolkrémleves.....sült édesburgonyával

Sokszor volt gondolataimban,hogy a karfiolt és az édesburgonyát össze kellene hozni.Mindkettőt szeretem.  
Karfiolkrémlevest ritkábban készítek,most egy kis édesburgonyám is volt...jött az ötlet.
Igyekeztem nem túlfűszerezni a krémlevest,így érezni lehetett a karfiol csodás ízét,sült édesburgonyával nagyon finom lett.
Látom már sokan csodálkoznak,ha ettek belőle máskor is elkészítik.



Hozzávalók:

  • 1 db közepes karfiol rózsáira szedve --tisztítva
  • 3 sárgarépa karikázva
  • 1 fehérrépa karikázva
  • 1 hagyma kockázva
  • 2 gerezd fokhagyma szelve
  • 1 kis édesburgonya/20dg/ tisztítva egyforma kockára vágva
  • só,bors ,vegeta
  • olaj
  • 1 főzőtejszín
  • fél kanál liszt
  • metélő díszíteni
Fazékban olajon megfuttatom a hagymát,fokhagymát--sózom,hogy az íze jól kijöjjön,majd a répát,fehérrépát,végül a karfiolt. Kétszeresére öntöm fel vízzel,ízesítem,fedő alatt puhára főzöm.Amikor készen van,főzőtejszínes,lisztes habarással besűrítem.Vizet adok hozzá ,ha szükséges.Botmixerrel pürésítem.Egyet forr és készen is van.
Az édesburgonyát forró olajon megsütöm,papírtörlőre szedem.
Leves tetejére halmozzuk a burgonyát.
Nagyon-nagyon finom.





Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése