2015. január 23., péntek

Hasselback burgonya,ahogy én készítem.

Olvastam is ,és sok fotót láttam erről az érdekes burgonyáról,ami lehet köret,de lehet önálló étel salátával,mártással.
Lényege,hogy óvatosan bevagdossuk,töltsük mindenféle földi jóval  --irány a sütő.
Részletekre is figyelni kell...






Hozzávalók:
  • egyforma méretű,közepes krumplik
  • tőltéshez:bacon,sajt,hagyma,kolbász,paprika,paradicsom,zsályalevél
  • olajhoz,só,bors,fokhagymapor,rozmaring


A krumplit meghámozom,és mindegyik aljáról egy szeletet levágok,hogy szépen üljön a tepsiben.Aztán vékony csíkokat vágok bele kb.2/3-nyira.Közben olajat összekeverek sóval,borssal,fokhagymaporral,rozmaringgal,ezzel óvatosan megkenegetem a vágásokat.
A mélyedésekbe sorakoztatom a bacont, következő,hagyma,kolbász,sajt,paprika,paradicsom.
A kés élével egy kicsit megnyitom  úgy simán berakható.Zsályaleveleket is szúrok közé,ha van.
Sózom,borsozom.
Kivajazott jénaiba sorakoztatom,még meglocsolom a fűszeres olajjal,tetejére vajdarabkákat teszek.Fél bögre vizet öntök alá.Először ráteszem a jénai tetejét kb.fél órát,majd anélkül,állandó locsolgatás mellett pirosra sütöm.
Lehet köret, savanyúval is finom,vegyes zőldsalival,vagy egyszerűen egy fűszeres joghurtos öntettel......lehet válogatni.











Jó étvágyat kívánok...MARI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése