2015. január 8., csütörtök

Kocsonya

A hideg téli napok kedvenc étele a kocsonya.Sokféleképpen készíthető.
Olyan alapanyagokat kell összeválogatni,hogy magától álljon össze,zselatin nélkül.
Készítettem egy jó adagot!
Fogyasztáskor citromlével meglocsolom...isteni!!





Hozzávalók:


  • 2 köröm felvágva
  • 1 db első csülök  + 30 dg csülök sovány
  • 40 dg füstölt csülök
  • 20 dg bőrke
  • orr,fűl--ha van
  • só,bors,vegeta, szemes bors 15 db
  • 3 fej fokhagyma
  • 1 hagyma
  • 1-2 csípős paprika
  • 2 sárgarépa a díszítéshez
  • 2 főtt tojás
A megtisztított csontokat,húsokat besózom.....legalább fél napot állni hagyom.
Amikor készítem egy nagy fazékba berakom,annyi vízzel öntöm fel,hogy bőven ellepje.
Ízesítem.Lassú tűzön addig főzöm,míg annyira puha lesz,hogy a csontról leesik.
Kiszedem a húsokat,felszeletelem,a csontról pedig leszedem a finom ,ragacsos bőrös húst.
Az előkészített tányérokra egyformán elosztom a főtt húsokat,rákarikázok egy szelet tojást is.
A levet félrehúzom,és egy pohár hideg vízzel felöntöm,kitisztul a lé.Utána szűrön átszűröm.
A tányérokon lévő húsokra óvatosan rámerem a finom levet.
Én zselatin nélkül készítem.Ha úgy néz ki,hogy nem fog rendesen megdermedni,akkor lehet 
hozzá adni zselatint.
Hűvös helyen,kamrában hamar megdermed.Óvni kell a fagytól.



Jó étvágyat kívánok...MARI









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése