2014. május 12., hétfő

Rozmaringos kókuszgolyók..

Hétvégén kókuszgolyóra volt igény.Untam már az alapváltozatot.
Alkotókedvemben voltam--egy kicsit nézelődtem a neten,
de az sem dobott fel.Akkor elkezdtem variálni.
Tudjátok van az alapnak nevezett recept,ehhez kezdtem adni ezt meg azt.
Megszületett a rozmaringos golyóváltozat,benne ez meg az.....


Hozzávalók:
  • fél kg darált háztartási keksz
  • 10 dg vaj
  • 10-15 porcukor...én kevesebbet tettem
  • 2 evő kakaópor...nem instant
  • vaníliás cukor
  • pár csepp rumaroma
  • fél dl erős kávé,benne tej
  • 2 evő darabos meggylekvár...saját készítésű
  • egy pötty őrölt rozmaring.....nálam kb. kávésnyi----érezni kell mennyit
  • kókuszreszelék
A kekszet elkeverem a vajjal,porcukorral,vani cukorral,kakaóval,aromával,
kávés tejjel,meggylekvárral,rozmaringgal,fél maroknyi kókuszreszelékkel.
Ezt a masszát dolgozom össze....formálható legyen.
A rozmaringgal játszani kell,mert csak annyi menjen bele,hogy amikor kóstoljuk,épp,hogy érezni lehessen.Tulajdonképpen egy finom lágy utóízt kell érezni,ami harmonizál a többi összetevővel.
Nedves kézzel golyókat formázok,kókuszreszelékben megforgatom.
Tálra rendezem,rozmaringággal díszítem.
A meggylekvár gondolata--szomszédasszonyomtól jött.....köszi neki.
Lehet még variálni,meggyel ,gyümölccsel tölteni.....stb.

Jó étvágyat kívánok...Mari



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése