2014. május 22., csütörtök

"Vidám "karajszeletek......gyermeknapra .

Sokáig gondolkodtam,hogy feltegyem-e ezt a fotót.
Pecsenyepályázaton nyertem ezzel a recepttel.......régen 2005.-ben.
A fotót nem én készítettem,leírásom alapján alkották meg.
Gyermeknapra,ha gondoljátok??     



Ez egy töltött karaj---kicsit macerás változata.
Lényeg,felszeletelve "arc"formát kell kapni.

Hozzávalók:
  • 1,5-2 kg-os nagyobb átmérőjű karaj--csont nélkül
  • 1 szál     gyulai kolbász,jó szikkadt
  • vékonyabb,egyenes sárgarépa+reszelt répa
  • reszelt cékla,reszelt cukkini,retek,paprika,hagyma
  • só,bors ,fűszerek
A karajt előkészítem.A répákat ujjnyi vastagra faragom--2x olyan hosszú legyen,
mint a karaj,mert ebből lesz a két szem.Ha megvan ,fogom a húst és ahová a szemeket gondolom
,hosszú ,éles szerszámmal beszúrok--megforgatom,hogy a répa könnyen bemenjen.
Ránézésre a szemek megvannak.Száj következik--ahová gondolom,oda beszúrok,óvatosan bevágok,és a hosszában félbevágott gyulai kolbászt a járatba tuszkolom..
ha most ránézek a húsra--egy vigyorgó arcot látok.Hogy orra is legyen,megint a gyulai kolbászból faragok. A töltés akkor sikerül ha a karaj átmérője nagyobb--minden elfér --mértani pontossággal.
Ha minden elő van készítve,gyorsan megy.
Ezek után vastagabb cérnával körbetekerem a húsomat,fűszerezem,sóval,
borssal,fokhagymakrémmel,mustárral,rozmaringgal.
Tepsibe helyezem,meglocsolom olajjal,fehérborral.
Lehet mellé tenni ,hagymát,paprikát,paradicsomot.
Alufóliával letakarom,párolom,majd pirosra sütöm.
Ha készen van,kiemelem a sütőből,hagyom kihűlni. Hűtőben egy ,két órát hagyom .
Elkészítem a tálat....egy jó nagyot salátalevéllel kirakok.A húst ujjnyi vastag szeletekre vágom--
egymás mellé rendezem.Most következik az alakítás...hajkoronákat varázsolok.
A frizura nem egységes---az egyiket répával rakom körbe a másikat cukkinivel,retekkel,lehet
melírozni is ....sálat is lehet rakni cukkiniből,ruhát hagymából. Így egy családot is ki lehet rakni.
Rossz evő gyereket is meg lehet ezzel lepni.Sajnos akkor én nem készítettem róla képet.
Az újság fotóját nagyon szeretem,megosztom veletek.

Jó étvágyat kívánok....Mari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése